dissabte, d’octubre 11, 2008

Els primers cops de canya!!!

Per començar: totes aquelles males persones que heu pensant que era jo el que havia rebut els cops de canya, esteu molt equivocats!!

Abans d’aterrar a Singapore, com a bon nen em vaig llegir una guia per residents del país, en la qual entre d’altres qüestions explicava que la policia i els jutges poden imposar càstigs punitius a la població, és a dir cops de canya!! El primer que vaig pensar es que sortiria escaldat més d’una vegada, perquè ho explicaven en el mateix capítol d’ordre cívic (com no es pot parlar malament a la poli, no es pot menjar xiclet ni escopir, no es pot creuar en vermell ni fora de passos de zebra...), però fins el moment tot es força normal. Normal fins abans d’ahir: a les notícies vaig poder veure anunciada la primera sentència d’un jutge que condemnava a un home per maltractar la seva dona. La sentència va ser de 5 anys de presó i 8 cops de canya. Vull deixar clar que condemnin a presó a aquella gent que exerceix la violència contra la resta (i aquí no incloc la violència en forma de resposta a una agressió, ja sigui d’un cap d’ou o cap rapat, o quan la policia executa el seu poder en una manifestació gratuïtament, o per exemple també en el cas de grups feixistes que actuen en total impunitat...). Però també vull analitzar la sentència més al detall: 5 anys de presó i 8 cops de canya. Se’m generen uns quants dubtes: realment li importa després d’haver d’estar 5 anys a la presó 8 cops de canya? Els cops de canya te’ls foten abans d’entrar a la presó o al sortir? Si es pot triar, per mi al entrar que així tinc 5 anys per recuperar-me i les despeses de metges corren a càrrec del govern!! Cops de canya a on? Al “culete” per haver estat un noi dolentot? Al costellam a l’estil del vaixells de l’edat mitjana? Es pot negociar un augment de cops de canya a canvi de disminuir els anys de presó? Qui te’ls dóna els cop de canya? Un paio de 2 x 2 i agafant carrera? La dona a qui has maltractat (aquesta seria bona, i segurament mes efectiva i dolorosa que el 2 x 2 “machoman”). I la canya? És una barra de ferro, que no crec perquè sinó dirien cops de barra de ferro... Una canya de bambú? Una canya de bambú esberlada que et talla fins i tot les costelles? Tot plegat no ho sé... falta explicitar que es ben bé això dels cops de canya, perquè els 5 anys de presó si que em queden clars. De moment la meva esquena continua sent ben fina. I que així es mantingui!!

1 comentari:

risj ha dit...

suposo que seran de bambú... que ja deu fer el seu mal, sobretot si és ben llarga...
el que pots fer sempre es comprovar-ho.. n'hagafes una i li dius als companys que provin primer amb només 1 cop!!

jo no en tinc pas ganes de saber-ho però...